مانند بازی های قبلی این سری، شخصیت خود را به سلیقه و خصویاتی که مایل هستید می سازید و وارد بازی می شوید.حال داستان این شخصیت ساخته شده این است که توسط نیرویی شیطانی (که پس از پیروزی تاریکی بر نور بودجود آمده است) نفرین شده و حال درصدد پیدا کردن راهی برای از بین بردن این نفرین و راه برگشت به ماهیت خود و انسان شدن است.از بخش داستان بازی، اطلاعات زیادی منتشر نشده، اما با تجربه ای که از قسمت اول بدست آمده میتوان گفت که داستانی پرپیچ و خم به همراه لحظه های دراماتیک و احساسی برای گیمرها تدارک دیده شده است.شیوه ی روایت در سری بازی های ارواح این گونه است که بازیباز بدون هیچ اطلاعاتی از شخصیت و دنیای اطراف آن، شروع به پیشروی و کنترل کرکتر می کند اما پس از مدتی با شخصیت و دنیای بازی و ماجراهای آن خو می گیرد و هدفش را پیدا می کند.این نوع داستان سرایی شاید در نگاه اول جالب و کسل کننده باشد اما برای گیمرهای صبور که بازی را ادامه می دهند، می تواند خاطره آفرین باشد. کارگردان بازی، اعلام کرده که داستان بازی ارتباطی غیرمستقیم (!) با اجداد خود دارد و مخاطب ها قطعا نشانه هایی از Dark Souls و Demon Souls را در روند بازی خواهند دید، هرچند که این نشانه ها بسیار کوچک و ناچیز است، برای مثال داستان بازی در یک منطقه ی دیگر از این دنیای تاریک روایت می شود اما درهمان برحه ی زمانی است که ممکن که گاهی این خطوط متقاطع شوند(!).ایشان در ادامه اظهار داشتند که یکی از عوامل و فاکتور های داستان و ماجرای بازی، مفهوم و وجودیت زمان است و در بازی به این بعد نیز اشاره هایی خواهد شد.
گیم پلی و روند بازی که از قوانین نقش آفرینی با زمینه ای اکشن و دلهر آور پیروی می کند.سازندگان بازی این بار گفته اند که درکنار حفظ هسته ی اصلی بازی، تغیییراتی مفید برای نسخه ی جدید ایجاد کرده اند که هم بازی در ریشه های خود باقی بماند و هم نوآوری هایی بوجود آید، طرفدارن قدیمی این سری هم راضی خواهند بود، در نتیجه قطعا مکانیزم اصلی مبارزات و پاداش و دیگر اجزای گیم پلی همانند ریشه ها باقی خواهند ماند.مکانیزم اصلی گیم پلی براساس روح است، یعنی شما دشمنان خودرا از بین می برید تا روح بدست آورید، با میزان روح بدست آمده می توانید آیتم هایی چون ابزار و آپگرید و…برای خود فراهم کنید و در اثر کشته شدن شخصیت، تمام روح باقیمانده از بین می رود(که همین یکی از بزرگترین مجازات های بازی است).در این قسمت شاهد روند گیم پلی، سرراست تر و قابل فهم تری خواهیم بود اما به گفته ی سازندگان حتی درجه ای از دشواری بازی کم نشده، بلکه سخت تر نیز شده است و با مهات بیشتری باید وارد میدان جنگ شوید(!)، و یه گفته ی سازندگان، تنها راه برای غلبه بر این سختی ها، استوار بودن گیمرها است(!) و این که هیچوقت امید خودرا برای پیروزی از دست ندهند، حتی اگر بازی بازها مهارتی کافی داشته باشند می توانند درهمان اوایل مبارزه، دشمن را از پای در بیاورند و این نشان می دهد که سازندگان درکنار سختی اصیل گیم پلی، جذابیت آن را نیز نگه دارد.به گفته ی سازندگان، این نسخه نقشه و دنیایی به وسعت قبل خواهد داشت اما گیم پلی و فضایی بازتر و آزادتر دارد و گشت و گذار و سفرها در کنار ماموریت های جانبی جزو اولویت های اصلی بازی است، این مامورت های جانبی چیزی فراتر از سطح و جایگاه ظرفیت بازی باز را به او نشان می دهد و کسانی که این مراحل از بازی را انجام می دهند در سه کلمه (دل شیر دارند!) زیرا ناگهان با درجه ی سختی بالاتر از آنچه هست روبرو خواهند شد که گویا این، از نظر سازندگان جذاب است (چیزی که برای ما ترسناک است!).
در کنار این ماموریت ها، مسیرهای مخفی مخوفی نیز درنظر گرفته شده است که این راه ها در اثر تخریب توسط اشخاص داخل بازی (دشمن یا دوست) نمایان می شوند و شما می توانید از آن ها استفاده کنید.تعداد نبردها و باس فایت ها در این نسخه افزایش یافته است و درکنار این جنبه های اکشن، سازندگان معماها و پازل هایی نیز در گیم پلی گنجانده اند که کمی از هوش بازی باز استفاده شود(که طبیعتا این معماها سخت خواهد بود!)، علاوه بر این ها درطول بازی با محیط ها و دشمنان متنوعی نیز روبرو می شویم که هر کدام دشواری و رفتاری متفاوت را دارا می باشند.اطلاعات نشان می دهد با یک گیم پلی نفس گیر، متنوع و پر از نوآوری روبرو هستیم، پس تا آن زمان سعی کنید مهارت خود در Rpg را تقویت کنید که به مشکل برنخورید
منبع توضیحات: گیم فا
Action - RPG