قسمت سوم از بازی starcraft 2 که عرضه گردید
کلیت گیم پلی بازی تفاوت چندانی نکرده که البته غیر از این نیز انتظار نمیرفت، اما در بحث جزییات LotV تفاوتهای اساسی با پیشینیان خود دارد. همانند سنت قدیمی بلیزارد در عرضه استارکرفتها این بار نیز واحدهای زیادی حذف و بسیاری نیز مانند Ravangerهای «زرگ» اضافه شدهاند و البته قدیمیها نیز در صورت ماندن، تغییرات زیادی به خود دیدهاند. برای مثال قابلیت Hardened Shields واحدهای محبوب ایمورتال از نژاد پروتاس حذف شده و جای آن را قابلیتی برای ضد ضربه شدن دو ثانیهای به نام Barrier گرفته است. یا در مثالی دیگر بانشیهای محبوب حتی از قبل نیز سریعتر شده و با سرعت بیشتری در حالت نامرئی میتوانند حرکت کنند. هرچند هیچ عنوان استراتژی دیگری را نمیتوان از لحاظ بالانس بودن و تنوع نژادها در کنار استارکرفت قرار داد اما تمامی این تغییرات و افزودن واحدهای جدید در راستای بالانستر شدن بازی و صدالبته تنوع بیشتر صورت گرفته است. علاوه بر حالت عادی بازی که بر پایه ساخت بیس و حمله است، باز هم خلاقیت بلیزارد به کار افتاده و بازی حالتهای جدیدی در چنته دارد. احتمالا هنگام عرضه جذابترین بخش اضافه شده، قسمت Co-Op باشد که تحت نام هوشمندانه Archon Mode (اشاره به یکی از واحدهای محبوب بازی) معرفی شده است. در این بخش دو گیمر کنترل یک بیس را به عهده میگیرند. یکی بخشهای اصلی و کلیت بیس مانند مدیریت منابع را زیر نظر دارد و دیگری قسمتهای جزیی مانند طرحریزی و اجرای حملهها. مسلما در این قسمت دیگر با محدودیتهای فردی در کنترل دو جانبه میدان نبرد روبرو نیستیم و احتمالا با گذشت زمان در مسابقات استراتژیهای پیچیدهای را خواهیم دید که در بخش تک نفره قابل اجرا نیست.
Real-time Strategy