سری بازیهای Stronghold معمولا برروی دو بخش مهم استوار بودهاند: ساختن قلعههای بزرگ غیرقابل نفوذ و مجهز کردن ارتش خود برای حمله به قلعههای دشمنان. استودیوی فایرفلای به تازگی توضیحاتی را در مورد پیشرفتهای این بخشها در بازی Stronghold: Warlords ارائه داده است.
استودیوی فایرفلای عامل ترس را بار دیگر به این سری برگردانده است. این یک نمایش از سبک رهبری شما خواهد بود. باید به کشاورزان خود یادآوری کنید که اگر آنها گستاخی کنند، کارهای ناپسند و تنبیهاتی بر ضد آنها انجام خواهید داد و این تهدید موجب میشود تا آنها بهتر کار کنند و بازدهی بالاتر رود. با این حال، تضعیف روحیهی سربازان موجب میشود تا نبردها به خوبی موثر نباشند. برعکس، شما میتوانید به آنها اجازه دهید که به چای خانهها و سالنهای اوپرا بروند و این موضوع موجب تشویق و ترغیب آنها به وفادارای به شما خواهد شد. اما در این موقع میبینید که بهرهوری شما در تولیدات کشاورزی کاهش مییابد، چرا که در این زمان دهقانها تفریح و سرگرمی را به کار کردن در مزارع ترجیح میدهند.
بازی Stronghold: Warlords یک مکانیزم جدید به نام روح را معرفی میکند. ساخت معابد در کنار ملکهای خود باعث افزایش محبوبیت شما خواهد شد و در هنگامی که منابع به اندازهی کافی نباشند، تاثیر آن باقی خواهد ماند.
همچنین شما میتوانید با برقراری روابط دیپلماتیک با فرماندهان جنگی، سیاست و راه روش خاصی را برای املاک قلعهی خود شکل دهید. میتوان تصور کرد که آنها (فرماندهان جنگی) یک عامل کلیدی در بازی هستند. در واقع، آنها میتوانند در بازی میانه بسیار مهم باشند و شما میتوانید امتیازات دیپلماسی را برای تعامل با آنها در سفارتخانهها ایجاد کنید. هرکدام از آنها اقتصاد کوچک خود را دارند و در مسابقاتی که در آن برخی منابع کمیاب هستند، عوامل چگونگی از بین بردن توازن قدرت را مشخص خواهند کرد.