120,000 تومان

سیستم مورد نیاز:

حداقل سیستم مورد نیاز:

OS: Windows 7
Processor: Intel Core2 Quad Q9400 2.66 GHz
Memory: 4 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce GTS 450
DirectX: Version 10
Storage: 12 GB available space
Sound Card: DirectX Compatible Sound Card

سیستم پیشنهادی:

OS: Windows 10
Processor: Intel Core i7 3.4GHz
Memory: 8 GB RAM
Graphics: Nvidia GTX 660
DirectX: Version 11
Storage: 12 GB available space
Sound Card: DirectX Compatible Sound Card

کاربران در Expeditions: Viking وظیفه مدیریت مردم Norse را بر عهده می‌گیرند. شما باید در این بازی قدرت خود را افزایش دهید و به جستجو در دریا‌ها بروید و به قلمروی پادشاهی بریتانیا برسید؛ جایی که قدرت و ثروت منتظر شما است. شما بایستی نیرو‌های خود را آماده کنید، به سراغ صومه و روستا‌ها بروید و اموال آنها را غارت کنید یا اینکه با تبادلات سیاسی، اموال خود را افزایش دهید و در سرزمین‌های Norse به پادشاهی برسید. دومین نسخه از سری بازی‌های Expeditions این بار می‌خواهد شما را به عصر وایکینگ‌ها ببرد و سفری تاریخی را برای شما به ارمغان آورد. کاربران می‌توانند در صورت تمایل، نسخه Deluxe Edition بازی Expeditions: Viking را خریداری کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند. نسخه دیلاکس شامل کتابچه هنری، موسیقی متن و بسته‌ الحاقی Blood-Ice می‌شود.

داستان بازی با کشته شدن پدر شخصیت اصلی‌ آغاز می⁠شود. او رئیس یک قبیله Viking کوچک است و با مرگ خود، وظیفه رهبری این طایفه را به فرزند خود واگذار می‌کند و حال بازیکن می‌بایست در نقش این فرزند، سعی‌ در گسترش مرز‌ها و افزایش قدرت روستای خود کند و همچنین در مورد طرز تعامل با دیگر قبیله‌ها تصمیم بگیرد. همانطور که از توضیحات نیز برمی⁠آید، پیش‌زمینه داستانی کاملا ساده طراحی شده است و فقط با میان⁠پرده‌ای کوتاه روایت می⁠شود و برخلاف سنت معمول عناوین این ژانر، تنها چند دقیقه پس از ساخت کاراکتر اصلی‌، مخاطب خود را در حال کنترل وی می⁠یابد. البته می‌بایست به این نکته توجه کرد که بستر روایی وایکینگ همان تاریخ واقعی‌ است و به همین دلیل نیز نیازی به داستان⁠سرایی طولانی‌ ندارد. نیرویی که در آثار مشابه برای خلق جهانی‌ قابل باور و خارق‌العاده صرف می⁠شود، در این⁠جا برای به وجود آوردن محیطی‌ دقیق و پیچیده و در عین حال پایبند به دیدگاه عمومی از جامعه وایکینگ‌ها استفاده شده است و حقیقتاً نیز وسواس به کار رفته در ساخت طبیعت شمال اروپا و ساختمان‌های آن‌ زمان چه از نمای بیرونی و چه درونی‌، قابل تحسین است.

 

سازه‌های حاضر در دنیای بازی همگی‌ با نظرداشت فرهنگ و تاریخ کشور‌های اسکاندیناوی طراحی شده⁠اند، به طور مثال محیط درون این ساختمان‌ها دقیقا چیزی است که یک بازیکن آشنا با داستان‌های اساطیری اروپای شمالی از آن‌ انتظار دارد، ستون‌های چوبی و آتشی بزرگ همراه با سروصدای اطرافیان را شاید نتوان خلاقانه‌ترین پیاده‌سازی گرافیکی مرتبط با وایکینگ‌ها دانست، اما همین حس نزدیکی‌ خوش⁠آیند موجود در کل جغرافیای بازی، ماجراجویی در بینابین این مکان‌ها را حداقل از منظر ارتباط پذیری، تبدیل به تجربه‌ای خاص و کم⁠تکرار در جهان بازی‌ها می‌کند. مناطق بیرونی هم دقیقا با همین تفکر و با کمترین دخالت ممکن از طرف خیال ساخته شده⁠اند. با توجه به این⁠که دنیای وایکینگ یک⁠پارچه نیست و از تعداد زیادی نقشه کوچک⁠تر تشکیل شده است، سازندگان توانسته⁠اند ایده‌های خود را در بخش طراحی مراحل به تمامیت و بدون داشتن اثر منفی‌ بر روی گیم⁠پلی اجرا کنند.

 

اما شاید مهم⁠ترین المان داستانی Viking را بتوان قدرت انتخاب و روایت شاخه‌ای دانست. بازیکن در هر مرحله از ماجرای خود، چند گزینه در اختیار دارد که می⁠تواند با انتخاب هر کدام از آن⁠ها، نتیجه ماموریت، وضعیت و دیدگاه‌های گروه‌های دیگر نسبت به روستای خود و به طور کلی‌تر نتیجه داستان را تغییر دهد. این موارد همیشه مشخص نیستند و ممکن است پشت یک دیالوگ طولانی‌، پیدا کردن آیتمی خاص و یا بخشیدن شخص دیگری باشد. خود بازی هم تلاش خاصی‌ در جهت شناساندن و بازگویی نتایج انجام و یا عدم اجرای آن⁠ها نمی⁠کند و در موارد بسیار تنها راه دانستن نتیجه یک کار، انجام آن است. این رویکرد را می‌توان از دو منظر بررسی کرد، یکی‌ آن‌ که در تاریکی قرار دادن مخاطب، موجب جذاب تر و غیر قابل پیشبینی‌⁠تر شدن روایت می⁠شود و وی برای تحلیل بهتر ثمره اعمال خود، نیاز به دقت در محیط و وقایع کنونی داستان دارد و شاید حتی بازیکنی که به داستان علاقه خاصی‌ نداشته باشد نیز برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود، پیش⁠روی خود را سنجیده و از طراحی و پیاده‌سازی نقشه‌ها و تاکتیک‌های مختلف لذت ببرد. اما در طرف مقابل هم طرفدارانی قرار دارند که ترجیح می⁠دهند سلطه کاملی بر تک‌تک عنصر‌های بازی داشته باشند و عدم اطلاع رسانی آن‌ قبل از اجرای تغییرات مختلف بر روی گیم⁠پلی و داستان، برای آن⁠ها غیر قابل قبول است. این ویژگی‌ مخصوصاً موقعی مشکل آفرین می⁠شود که مخاطب هدف خاصی‌ از پیش⁠برد روایت داشته باشد و قصد رسیدن به نتیجه خاصی‌ کند.

منبع توضیحات: بازی سنتر

نظر خود را در مورد این محصول با دیگران به اشتراک بگذارید