180,000 تومان

چنانچه شما از بازیکنان قدیمی باشید و پیگیر مقالات و نقد و بررسی های بازیها بوده باشید به اهمیت سری Final Fantasy و تاثیری که این سری بازیها بر دنیای بازیهای کامپیوتری داشته اند واقفید .طرفداران این سبک از بازیها در هر نسلی از بازیهای ویدویی منتظرند تا ببینند که عنوانی که square enix برای این نسل عرضه خواهد کرد چه خصوصیاتی دارد و چگونه است .مشکلات و اشتباهات در امر مارکتینگ در نسل هفتم باعث شد تا سه سه گانه Final Fantasy XIII چندان موفق عمل نکند و به آنچه که لیاقت دستیابی به آن را داشت نرسد .اما Square enix در 2016 رویه خود را تغییر داد و این سری را روح و جانی تازه بخشید و با ریلیزهای دائمی عناوین مختلف از این سری اجازه نداد تا این عنوان و تب و تاب افتاده و راکد بماند .

از دیگر اقداماتی که Square enix انجام داد ساختن reamstered از عنوان فوق العاده محبوب Final Fantasy XII بود و با اینکار توانست اولا نظر تازه واردین را به این بازی جلب کند و ثانیا خاطرات این عنوان ارزنده را برای افرادی که در اواخر کنسول فوق العاده موفق Play station 2 این بازی را انجام داده بودند زنده کند .

tehrancdshop

یکی از عمده دلایل موفقیت عنوان Finalfantasy 12 این بود که مرحله تغییر فاز از سبک نوبتی کلاسیک که Square enix تا fianla fantasy 10 بسیار سفت و سخت گرفته بود ، به سبک مبارزات همزمان را بسیار خوب ارائه کند و جا بیندازد .

در سبک نوبتی کلاسیک تا پیش از Final Fantasy 12 بازیکن باید دستورات را به تک تک اعضای تیم بدهد و دائم مواظب وضعیت آنها باشد .در Fanal fantasy 12 ما بجای این مشغله ها و جزئیات ، با استفاده از نوعی سیستم Gambit که بخوبی با سبک قدیمی و نوبتی ترکیب شده فضایی بسیار زیباتر و راحت تر یا به اصطلاح بازی تر را خواهیم داشت و Square enix این حرکت را در Final fantasy XIII به اوج و بلوغ رسانده . چنانچه مبارزات در Lightning Return به اوج خود رسیده است .

در Final fantasy 12 در هر لحظه امکان کنترل یکی از 6 شخصیت بازی را در دست داریم و بقیه بازیکنان را از طریق فرامینی که به آنها می دهیم به همکاری می گیریم مثلا :

  • کنترل کن و ببین اگر کسی سلامتش از 60 کمتر است او را بهبودی دهد یا مثلا از قابلیت Cure استفاده کن
  • کنترل کن اگر کسی مرده بود با phoenix downقابلیت زنده اش کن.
  • کنترل کن در صورتیکه کسی اینفکت شده بود به او پادزهر بده .
  • اگر رهبر گروه حمله کرد ، تو هم حمله کن .
  • به نزدیکترین دشمن خودت حمله کن .

در طول بازی Gambit ها قابلیتهای نا محدودی برایتان به ارمغان می آورد و بازیکن باید بسته به نوع موقعیت دشمن آنها را عوض کند . مثلا اگر به یک موجودی می رسید که مرتب دور خودش دشمن های کوچکتر و پرتعداد احضار می کند باید به یکی از اعضای گروه بگویید به دشمنی حمله کند که HP اش از همه بیشتر است و به بقیه بگویید به دشمنی حمله کنند که HPاش از همه کمتر است. به این ترتیب یکی از کاراکترهای تان همواره به غول اصلی ضربه می زند و بقیه دشمنان دیگر را نابود می کنند .

zodiac tehrancdshop

قابلیت Gambit ممکن ایت کمی پیچیده به نظر برسد .یک اشتباه در ترتیب دستورات باعث می شود تا همه potion ها بیهوده مصرف شود یا مبارزان شما بی جهت درو دشمن دور بزند و کسی را هدف قرار ندهد .ولی به مرور زمان با این قابلیت بیشتر آشنا خواهید شد و چنان مهارت خواهید یافت که در بسیاری از مبارزات فقط نگاه می کنید و دستور می دهید و بچه ها اوضاع را رو به راه می کنند . البته لازم است که هنگامی که دشمنان قوی هستند واقعا درست عمل کنید و اینگونه فضا ها دستورالعمل های بی نقصی را می طلبد .

در این بازی زمانی واقعا احساس رضایت خواهید کرد با انجام دستورات از سوی هم تیمی ها واقعا ببینید که بدون اینکه خودتان عملی انجام دهید تمام دشمنان را ، هم تیمی ها از بین می برند .

مورد بعدی که باعث استثنایی شدن این اثر شده سیستم کلاس بندی کاراکترها می باشد. در بازی 6 کاراکتر دارید و 12 کلاس مختلف که هر یک نوع سلاح ها و جادوهای خاص خود را دارند .متاسفانه شما هیچ مرجع و کمکی برای اینکه کلاس درست را برای شخصیت خود انتخاب کنید ندارید .به طرز مسخره ای همه کارها را باید خودتان انجام دهید و اگر اشتباه هم بکنید امکان تغییر آن را در روند بازی ندارید .تنها از اواسط بازی می توان برای شخصیت ها یک کلاس دوم انتخاب کرد که تا حدی باعث می شود بازی روند منطقی تری بیابد .

موضوع دیگر این است که هر ترکیبی از 12 کلاس را برای بازیکنان خود در نظر بگیرید امکان ادامه بازی برایتان محیا می شود . ممکن است این ترکیب ایده آل نباشد و شما انتخابهای بهتری داشته باشید اما کار شما را راه خواهد انداخت بنابراین نباید خیلی نگران اشتباه انتخاب کردن کلاس ها باشید .

هر کلاس یک صفحه ی شطرنجی بزرگ از توانایی ها و به قول خود بازی لایسنس ها را در اختیار دارد . هر خانه از این صفحه ی شطرنجی حاوی یک لایسنس است که با امتیاز LP خریداری می شود. در Fanal fantasy 12 برای استفاده از هر چیزی ، باید لایسنس استفاده از آن را روی این صفحه شطرنج مانند برای آن کاراکتر باز داشته باشید . مثلا ممکن است یک چیز مفید در یکی از جاهای مخفی بازی بیابید اما کاراکترهای تان هنوز مجوز استفاده از آن را نگرفته باشند. البته چنانچه اهل فارم کردن باشید احتمالا به این مشکل نمی خورید و تا نیمه ی بازی می تونید همه ی لایسنس های همه کلاس ها را آزاد کنید . ترتیب خریدن لایسنس ها به خودتان بستگی دارد و هر جا که لازم داشته باشید می توانید لایسنس مورد نیاز خود را بخرید . اینکه چطور کاراکترهای تحت فرمان خود را پیشرفت می دهید به خودتان بستگی دارد و چیزی است که بازیسازان به عهده شما گذاشته اند و چندان مرسوم نیست اما نتیجه این ریسکی که بازیسازان کرده اند باعث جذابیت و موفقیت این عنوان بوده است .

اما داستان Fainal fantasy ساختار بسیار مختصر و مفیدی دارد .اما مراحل اصلی بازی که داستان را روایت می کنند بسیار ناچیز است و مراحل فرعی بازی که در برگیرنده بدنه اصلی داستان بازی نیست خیلی زیاد هستند .دیالوگها کم هستند و مختصر دیالوگها هم مثل روند همیشگی Final Fantasy داستان را پیش می برد و به بیان روحیات و جزئیات شخصیتی درون بازی نمی پردازد . مثلا تا پایان بازی رابطه ی بین وان و پنلو و احساسات ایندو به یکدیگر آشکار نمی شود .یا داستان بالتیر و فران با آن پتانسیل بالایی که دارد ، بسیار بی شاخ و برگ و ساده روایت می شود یا شاهزاده اشلیا با آن خصوصیات درونگرایانه ای در پایان داستان می توانست نقش پررنگ تری ایفا کند که نمی کند. خالقان این اثر توانسته اند شخصیتهایی ایجاد کنند که بالفعل توانایی ایجاد یک داستان خوب را دارند اما این قضیه کامل نمی شود و می توانست خیلی پربارتر از اینها باشد .با این وجود هر قسمت از دنیای این بازی دارای مردمانی با داستانهای جالب است و اگر بخواهید تمام جنبه های این بازی زیبا را در نظر بگیرید گشت زنی و داستانهای فرعی بازی بسیار سرگرم کننده و وقتگیرتر از خط سیر اصلی داستان بازی است .

درنهایت جالب ترین بخش بازی بدون شک شکارهایی هستند که به شما سفارش داده می شوند. همینطور که در بازی پیش می روید این شکارها سخت تر و خاص تر می شوند. به طور خاص شکارهایی که از خود رییس انجمن شکارچیان در شهر رابانستره می گیرید فوق العاده سخت و چالش برانگیز هستند. تا قبل از این که همه ی کاراکترهای تان به لول های بالای 65 نرسیده باشند بهتر است به سراغ شکارهای ویژه نروید. هم شکارها هم Esperها (که نقش همان Summonهای کلاسیک را دارند) اهداف اصلی شما از بازی کردن فاینال فانتزی 12 هستند.

در واقع بهتر است اینطور بگویم، در فاینال فانتزی 12 قصه فقط به این دلیل وجود دارد که شما را با همه جای نقشه آشنا کند و تا وقتی که آنقدر لول آپ می شوید که بتوانید تک تک شکارها و Esperها را بکشید حوصله ی تان سر نرود! اگر نه همه ی هدف از بازی کردن فاینال فانتزی بدون شک کشتن تک تک این دشمن های پرقدرت است و حسی که پس از کشتن هر کدام دارید فوق العاده به یادماندنی است. بعضی از Esperهای بازی حتا پیدا کردنشان هم کار دشواری است چه برسد به شکست دادنشان.

چنانچه اهل بازهای RPG هستید و حال و هوای عناوین نقش آفرینی ژاپنی را هم می دانید و به دلایلی موفق نشده اید قبلا Final Fantasy 12 را تجربه کنید ، بهترین وقت است که آنرا بازی کنید .در Final Fantasy 12 یک ویژگی بسیار ارزشمند دیگر هم وجود دارد و آن استفاده از حالت Fast Forward یا دور سریع است . بدین ترتیب که میتوانید از را رفتن و دویدن گرفته تا مبارزات را با دور تند و سریع بازی کنید و پشت سر بگذارید . این قابلیت کمک شایانی به عدم خسته کنندگی و یکنواختی بازی می کند .

عنوان Final Fantasy 12 عنوان بسیار خوبی بود و مانند god of war در کنسول Play station 2 خاطرات خوبی را برای ما زنده میکرد .حالا در The Zodiac Ageهمه چیز بهتر و امروزی شده . البته بهتر است ابتدا تریلری را که گروه تهران سی دی شاپ تهیه کرده و در همین صفحه در بالا هست را ببینید و سپس آنرا تهیه و بازی کنید .

حداقل سیستم مورد نیاز:

Requires a 64-bit processor and operating system
OS: Windows 7-64bit or later
Processor: Pentium G3260 @ 3.0GHz (2 cores)
Memory: 4 GB RAM
Graphics: NVIDIA® GeForce® GTX 660 or AMD equivalent w/ 2GB VRAM
DirectX: Version 11
Storage: 50 GB available space
Sound Card: DirectX Compatible Sound Card
Additional Notes: Expected Framerate: 30 FPS

 

سیستم پیشنهادی:

Requires a 64-bit processor and operating system
OS: Windows 7-64bit or later
Processor: Intel® Core™ i5-4460 @ 3.2GHz (4 cores)
Memory: 8 GB RAM
Graphics: NVIDIA® GeForce® GTX 980 or AMD equivalent w/ 4GB VRAM
DirectX: Version 11
Storage: 50 GB available space
Sound Card: DirectX Compatible Sound Card
Additional Notes: Expected Framerate: 60 FPS. Screen resolution: 1920×1080. Depending on the monitor and PC graphics card environment and setup used, this title can expand its display resolution to 4K. However, please be aware that 4K resolutions are not officially supported.

نظر خود را در مورد این محصول با دیگران به اشتراک بگذارید