حداقل سیستم مورد نیاز:
OS: Windows 7/8.1/10 (64-bit versions)
Processor: Intel Core i5-2400 / AMD FX-8320 or better
Memory: 8 GB RAM
Graphics: NVIDIA GTX 660 2GB / AMD HD 7970 3GB or better
Storage: 40 GB available space
سیستم پیشنهادی:
OS: Windows 7/8.1/10 (64-bit versions)
Processor: Intel Core i7-4770 / AMD Ryzen 5 1600X or better
Memory: 16 GB RAM
Graphics: NVIDIA GTX 1060 6GB / AMD RX 480 8GB or better
Storage: 40 GB available space
عنوان مورد انتظار شیطان درون ۲ به همراه کرک سالم و نهایی CODEX برای بازی The Evil Within 2 منتشر شد. داستان نسخه دوم، با فاصله چند سال از وقایع قسمت اول بازی The Evil Within آغاز میشود. سباستین اتفاقاتی را که در قسمت قبلی برایش افتاده بودند، برای خیلیها تعریف کرده اما تقریبا هیچکس حرف وی را باور نکرده است. حتی همین مساله باعث شده تا وی شغل خودش را هم از دست بدهد و به نوشیدنیهای الکلی اعتیاد پیدا کند. راستش را بخواهید وضعیت سباستین در اوایل نسخه دوم، یادآور شرایط مکس پین در Max Payne 3 است. اما میکامی و دوستانش چه خوابی برای سباستین دیدهاند که بتواند دوباره او را دست به اسلحه کرده و به دنبال ماجراجویی بفرستد؟ جواب این سوال لیلی، دختر سباستین است؛ دختری که سباستین همیشه تصور میکرد در اثر آتش سوزی کشته است اما سه سال پس از وقایع نسخه اول، جولی کیدمن، همکار سابق سباستین، روزی به سراغ وی رفته و به او میگوید که لیلی هنوز زنده است.
در اصل، سازمان موبیوس از لیلی به عنوان یک موش آزمایشگاهی استفاده کرده و با ذهن او، دنیای STEM یونیون را خلق کرده است. حال سباستین برای اینکه بتواند دخترش را نجات دهد، باید وارد این دنیای مجازی شده و خطرات زیادی را پشت سر بگذارد. درست است که داستان نسخه قبلی هم جذابیتهای خاص خودش را داشت، اما موردی که باعث شده بود تا شخصا نتوانم ارتباط خیلی خوبی با داستان قسمت قبلی برقرار کنم، مشخص نبودن انگیزههای سباستین بود. در واقع انگار شخصیت اصلی بازی به شکلی ناخواسته وارد یک جهان متفاوت شده بود که حتی خودش هم دقیقا نمیدانست چرا آنجا است و چه هدفی دارد. همین هم باعث شده بود تا مخاطب هم نتواند آنطور که باید و شاید با این شخصیت ارتباط برقرار کند. اما به نظر میرسد در بازی The Evil Within 2، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. چرا که این بار نه کسی سباستین را مجبور به کاری کرده و نه وی بازیچه یک سری افراد دیگر قرار گرفته است، بلکه این بار سباستین با خواست خودش و برای نجات دخترش، تنها فردی که واقعا برایش مهم است، وارد این جهان خطرناک شده و به استقبال کابوسهای مختلفی میرود. پس حداقل داستان بازی پتانسیل این را دارد که به مراتب بهتر و عمیقتر از نسخه قبلی شود و حتی کاری کند که شخصیت اصلی بازی هم به فرد محبوبترین بین گیمرها تبدیل شود.
شینجی میکامی چندی پیش در توصیف داستان بازی، گفته بود که در بخشهای ابتدایی بازی The Evil Within 2، بیشتر شاهد تلاش سباستین برای بقا در جهانی بیرحم خواهیم بود. با این حال هرچه به اواخر بازی نزدیکتر میشویم، بار احساسی بازی سنگینتر از قبل میشود و حتی در اواخر بازی، کار به جایی میرسد که شاید گیمر نتواند جلوی اشکهایش را بگیرد. وی همچنین به این موضوع هم اشاره کرده بود که شاید در بازی شاهد بیش از یک آنتاگونیست یا شخصیت منفی باشیم. همچنین آخرین مورد در رابطه با داستان بازی The Evil Within 2 این است که در طول داستان، شاهد پیچشهای مختلفی خواهیم بود؛ پیچشهایی که باعث میشوند داستان بازی The Evil Within 2 حالتی سطحی نداشته باشد و همهچیز طبق انتظار مخاطب پیش نرود. از طرفی دیگر سازندهها وعده دادهاند داستان بازی، قابل فهمتر از نسخه قبلی باشد و روایت آن آنقدر پیچیده نشود که فهم داستان برای خیلیها کار دشواری شود. در مجموع داستان بازی، حداقل این پتانسیل را دارد که یک سر و گردن از داستان نسخه قبلی بهتر باشد و باید تا انتشار بازی صبر کنیم و ببینیم که آیا این وعدهها در عمل هم اجرایی خواهند شد یا خیر.
اما مساله دیگری که شاهد پیشرفت بسیار زیاد آن در بازی The Evil Within 2 خواهیم بود، گیمپلی بازی است. اولین موضوعی که در این رابطه اهمیت دارد، این است که سازندهها دو شیوه کنترل برای این بازی طراحی کردهاند. اولی همان شیوه کنترلی که در نسخه قبل هم شاهد آن بودیم و دومی کنترلی که به استناد افرادی که شانس تجربه بازی را پیش از عرضه داشتهاند، بسیار روانتر و بهتر از حالت کنترل پیشفرض بازی است. پس اگر شما هم این مشکل را داشتید که حس میکردید کنترلهای The Evil Within تا حدود زیادی خشک هستند، باید خوشحال باشید که این مساله در نسخه دوم بهتر شده است. مورد بعدی که از قضا میکامی هم تاکید زیادی در صحبتهایش روی آن داشته، مساله اکتشاف است. در اصل میکامی طی مصاحبهای، اعلام کرده بود که نسخه اول The Evil Within شبیه به یک جاده یک طرفه بود که گیمر در آن فقط رو به جلو هدایت میشد تا به پایان بازی برسد. اما نسخه دوم، این چنین نخواهد بود و جهان بازی به مراتب بزرگتر و وسیعتر از قسمت قبلی است و از آن مهمتر، اینکه با گردش در این جهان آیتمهای باارزش و بسیار مهمی دریافت خواهید کرد که همین باعث خواهد شد دلتان بخواهید گوشه کنار محیطها را به دقت گشته و شانس خود را برای پیدا کردن آیتمها امتحان کنید.
Survival horror